Wyposażenie biura powinno być dopasowane do rodzaju przedsiębiorstwa, wielkości pomieszczenia oraz do ilości pracowników. Pracodawca ma niełatwe zadanie: musi stworzyć miejsce jednocześnie funkcjonalne, wygodne i bezpieczne. Od czego powinien zacząć?
Plan: meble, kolory, dodatki
Podstawą jest posiadanie dobrego planu. Najlepiej zainspirować się propozycjami dekoratorów wnętrz i zapoznać się z ofertami producentów mebli. Wykorzystane w biurach meble powinny być wykonane z trwałych materiałów, najlepiej litego drewna. Drewno będzie odporne na uderzenia, wnikanie brudu. Jeśli pracodawcy zależy na tym, aby meble dało się łatwo przestawiać znacznie lepsze okażą się meble z płyt MDF – są lżejsze, niższa też jest ich cena. Stoliki i krzesła powinny być ustawione w taki sposób, aby pracownicy nie przeszkadzali sobie wzajemnie w wykonywanych obowiązkach. Możemy ustawić biurka w taki sposób, aby mogli być zwróceni oni do siebie twarzami.
Odpowiednio dobrane fotele
Szukając foteli dla pracowników wybierajmy modele o regulowanych siedziskach oraz oparciach. Taki fotel każdy pracownik dopasuje do swoich potrzeb. Warto też zwracać uwagę na materiały, z których wykonano tapicerowanie. Powinny być wykonane z naturalnych włókien, co sprzyja swobodnej wymianie powietrza.
Artykuł powstał we wsółpracy z https://notodo.pl